Hosszú évekig messzi tájakról ábrándoztam. Mára már elfogadtam Simone Weil gondolatát: "Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."A Börzsöny lábánál bújik meg kis palóc falum.Itt van az én Provence-om. Palócprovence...

2009. 09. 21.

Zebralinzer

Mostanában több linzerreceptet sikerült begyűjtenem, részben olvasóim küldték, részben én akadtam rájuk. Előbb-utóbb mindegyikre sor kerül, mert bár tökéletesen meg vagyok elégedve a leggyakrabban sütött linzeremmel, de kíváncsi vagyok a többire is. Ezek sorában az első ez a zebraruhás vaníliás linzer, amire a Dr. Oetker Karácsonyi sütemények című könyvben akadtam. Nagy pozitívuma, hogy 4 hétig eláll (feltéve, ha addig senki nem akad rá).


Hozzávalók
  • 25 dkg búza finomliszt
  • 12,5 dkg vaj vagy margarin
  • 7,5 dkg cukor
  • 1 tojás
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 1 csipetnyi só
  • 1 teáskanál vaníliakivonat vagy 1 zacskóvanillincukor
  • a tetejére 3-4 dkg étcsokoládé
A csoki kivételével a hozzávalókból gyorsan (hogy ne olvadjon meg a zsiradék benne) összeállítottam a tésztát - legegyszerűbb robotgéppel. Betettem egy fél órára a hűtőbe, majd vékonyra (2-3 mm) kinyújtottam és pogácsaszaggatóval (4 cm-es) kiszaggattam. Előmelegített sütőben 180 fokon 10 perc alatt megsültek. A kihűlt kekszeket zacskóba töltött olvasztott étcsokival díszítettem. Célszerű egészen apró lyukat vágni a zacskón és úgy nem folyik ki a csoki egyszerre...

4 megjegyzés:

mandy tarragon írta...

nálunk biztosan előbb elpárologna, mint 4 hét :)

Monika írta...

nyami...::)

trinity írta...

Na igen, nálunk is rájárnának:)) Finom és szép teasüti!

Palócprovence írta...

:)) Hát, igen. A 4 hét csak iránymutató...